قیمت کاغذ سنگی- خرید کاغذ سنگی

 

کاغذ سنگی (یا کاغذ معدنی، کاغذ سنگ مرمر)، محصولی در زمره کاغذها، که مواد اصلی تولید آن از ترکیب کلسیم کربنات و پلی اتیلن پرچگال به دست می آید. برای تهیه مواد اصلی آن از پسمانده های معادن و سنگ های مرمر پودر شده استفاده می کنند؛ و بالعکس از در تولید آن از سفیدکننده های نوری، اسید و آب به هیچ عنوان استفاده نمی کنند. به همین دلیل این کاغذ ها خاصیت اسیدی ندارند و از لحاظ شیمیایی خنثی هستند. کاربرد این محصول صنعتی در لوازم تحریر و تهیه ساک های دستی، پوشه های اداری، پاکت و … دستی می باشد. تولید کاغذ های سنگی از جمله صنایع سبز دنیا محسوب می شود.

 

تاریخچه تولید کاغذ از سنگ

نخستین بار یک شرکت تایوانی به نام “لونگ منگ تک” فرایند تولید کاغذ از سنگ مرمر را مورد آزمایش قرار داد. با موفق بودن این طرح آزمایشی، از سال ۲۰۱۳ تا کنون، در بیش از ۴۰ کشور جهان، در حال تولید و توزیع می باشد.

اولین کشوری که به صورت جدی به تولید انبوه کاغذ های سنگی پرداخت، کانادا را می توان نام برد.

ایران چهارمین کشور اقدام کننده برای تولید صنعتی این نوع از کاغذ بود.

ویژگی های کاغذ سنگی

  • از ویژ گی های کاغذ سنگی که آن ها را از کاغذ های سلولزی متمایز کرده است، می توان به ضدآب بودن و مقاومت بالای آن ها در برابر پارگی، حشرات و روغن اشاره کرد.
  • PH کاغذ های سنگی خنثی و برابر با ۷ می باشد.
  • چگالی کاغذ های سنگی در بازه ی (۰٫۸ – ۱٫۶) قرار دارد.
  • سطح کاغذ های سنگی دانه دار نیست و برخلاف کاغذ های معمولی نرم و مسطح است.
  • واکنش کاغذ سنگی با اکسیژن دود سمی گاز های گلخانه ای آزاد نمی کند.

قیمت کاغذ سنگی

معایب و مزایای کاغذ سنگی

کاغذ سنگی نیز مانند سایر محصولات صنعتی، دارای عیوب و امتیازات بسیاری است؛ که در اینجا به چند مورد از آن ها اشاره ای مختصر می کنیم:

  • در تولید کاغذ های سنگی، از ابتدا تا کنون، نیازی به چوب و بریدن درختان طبیعت وجود ندارد.
  • میزان مصرف آب در تولید وبازیافت کاغذ سنگی به میزان چشمگیری کاهش می یابد و تقریبا به صفر می رسد
  • کاغذ های سنگی به هیچ وجه فرسوده نمی شوند و با گذشت زمان کهنه نشده و تغییر رنگ نمی دهند. طبق تحقیقات دانشمندان، عمر آسیب ناپذیری کاغذهای سنگی ۷۰۰ سال تخمین زده شده است.
  • به دلیل یکنواخت بودن مواد اصلی سازنده آن ها، کاغذ های سنگی دارای بافتی منسجم و نرم شده است؛ که این ویژگی به شکسته نشدن و حفظ زیبایی آن ها کمک می کند.
  • سطح کاغذ های سنگی در برابر همه ی عوامل خارجی به جز هوا نفوذ ناپذیر بوده و عملا جذب در آن ها صفر است.این ویژگی در کاغذ های سنگی، باعث شده تا نتوان از آن ها در تولید کاغذهای بهداشتی استفاده کرد؛ زیرا در کاغذهای بهداشتی عمل جذب اهمیت زیادی دارد.
  • کاغذ های سنگی، دربرابر دمای زیاد آسیب پذیر هستند. این ویژگی از دو جهت قابل بررسی است؛
  1. مقاومت کاغذ های سنگی در دمای پرینتر و دستگاه های چاپ پایین آمده و شکل خود را از دست می دهد.
  2. آسیب پذیری در دمای زیاد، کاغذ های سنگی را زیست تخریب پذیر وقابل تجزیه کرده است؛ به این صورت که با قرار دادن کاغذ سنگی در برابر نور خورشید به آسانی تجزیه می شوند. البته در صورت نیاز مشتری و استفاده از آن در محیط خارجی می توان یک لایه به آن افزود تا مقاومت آن افزایش یابد.

 

کاربرد خرید کاغذ سنگی

  • کاربرد کاغذهای سنگی با توجه به گراماژهای مختلفی که دارند، متفاوت است.
  • گراماژ های نازک (SP) کاغذ های سنگی، برای بسته بندی های غذایی مانند ظروف یکبار مصرف مناسب می باشند. خرید کاغذ سنگی و استفاده از آن به جای نایلون و کیسه های پلاستیکی، برای بسته های میوه و سبزی و سایر اقلام، بریا حفظ طبیعت و محیط زیست استفاده می شود.

کاغذ سنگی

 

  • از کاغذ سنگی با گراماژ متوسط (RB) در صنعت برای تولید بروشور ها و کتاب های نفیس، ساک دستی، کاغذ های دیواری، و انواع پوسترها استفاد می شود.
  • گراماژ های ضخیم (RB) کاغذ های سنگی، در تولید مقوا، جعبه های محکم و کارت های اعتباری به کار می روند.
  • از گراماژ های مختلف کاغذ های سنگی، برای تولید لیبل های چسب دار استفاد می شود.
  • هم چنین به دلیل مقاومت بالایی که این کاغذ ها دارند، به عنوان کیسه برای بسته بندی سیمان قابل استفاده هستند.

تفاوت کاغذ سنگی و کاغذ سلولزی

  • از لحاظ شیمیایی، کاغذ سنگی خنثی است، اما کاغذ سلولزی خاصیت اسیدی دارد.
  • مقاومت کاغذ سنگی از کاغذ سلولزی بالاتر است و به راحتی پاره نمی شوند.
  • کاغذهای سنگی ضد آب هستند و خیس نمی شوند اما کاغذ های سلولزی در صورت تماس با آب خیس شده و شکل خود را از دست می دهند.
  • کاغذ های سنگی زیست تخریب پذیر بوده و به راحتی در طبیعت تجزیه می شود و به چرخه طبیعی بر میگردد؛ اما کاغذ های سلولزی در طبیعت تجزیه نمی شوند.
  • سرعت تولید کاغذ های سنگی از کاغذهای سلولزی، که با چوب تهیه می شوند، کمتر است.
  • هزینه تولید کاغذ های سنگی از کاغذ های سلولزی بالاتر است.
  • بازدهی نوشتار روی کاغذ سنگی کمتر از کاغذ سلولزی است.

 

 

 

 

قیمت کاغذ سنگی

قیمت کاغذ سنگی، با توجه به مزیت های شمرده شده در خصوص کاغذ های سنگی، نسبت به کاغذ های سلولزی بالاتر است ، چراکه تهیه ی مواد اصلی مورد نیاز برای تولید کاغذ های سنگی، هزینه های بیشتری را می طلبد؛ و برای تامین هزینه های تولید کاغذ سنگی قیمت این نوع کاغذ از سایرین، بالاتر می باشد. خرید کاغذ سنگی و استفاده از آن در موارد کاربردی ذکر شده، کمک شایان ذکری به محیط زیست و طبیعن می کند.

تولید کننده کاغذ سنگی

به دلیل معادن سنگی فراوانی که در ایران وجود دارند، تولید کاغذ سنگی توسط کارفرمایان ایرانی، از جمله فعالیت های غنی تولید ملی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می آید.  یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ سنگی در ایران، شرکت آذرخش آدلی ایرانیان می باشد. در این شرکت کاغذ و محصولات کاغذی از سنگ، با مقاومت و عمر بیشتر تولید می شود. از اهداف شرکت آذرخش آدلی ایرانیان می توان به ارتقاء استفاده از کاغذ های سنگی  به جای کاغذ های سلولزی، مقرون به صرفه تر و با کیفیت بهتر اشاره کرد.

کاغذ های معدنی موجود در کشور بسیار به صرفه تر از کاغذهای گلاسه موجود در بازار می باشد و قیمت بسیار خوب و منصفانه ای دارد. نکته ای که جالب است بدانید کاغذ سنگی زمانی که تحت اشعه ماوراء نور خورشید قرار میگیرد این قابلیت را دارد که به طبیعت باز گردد و علاوه بر این خاصیت بازیافت مجدد و مبدل شدن به کاغذ سنگی را دارا می باشد. کاغذ سنگی در گرمهای متفاوتی موجود است و ضخامت های آن از ۱۵۰ تا ۴۰۰ میکرون می باشد که از این کاغذ در تهیه لیبلهای چسب دار در سایزهای متفاوت استفاده میشود و بسیار بهینه می باشد به دلیل قیمت کاغذ سنگی و چسبندگی بالای آن و نیز ضد آب بودن آن. گرمهای پایین این کاغذها برای استفاده روزمره مانند بسته بندی های غذایی می باشد .گرمهای متوسط این کاغذهای سنگی مورد استفاده امور چاپی مانند جلد کتابها نقشه ها و… می باشد.  امروزه فروش کاغذ سنگی  بسیار در حال رشد و توصعه می باشد و این موضوع باعث افتخاری بی حد و اندازه است چون کشورمان پیش به سوی استفاده از تولید داخلی رو به جلو و آینده ای بسیار روشن در زمیه تولید کاغذ های سنگی و فروش کاغذهای سنگی در حرکت است.

لیست قیمتها در آذرخش به روز رسانی شده است می توانید هر ضخامتی که احتیاج دارید را خریداری کنید. که در انواع مختلف و برای استفاده های متفاوت موجود است .اگر برای کار وکسب خودتان  به کاغذ احتیاج دارید می توانید یک مرتبه از کاغذ های سنگی با قیمت بسیارمناسب استفاده کنید و بسیار شگفت زده شوید.

کاغذ سنگ با نامهای دیگری همچون کاغذ معدنی ، کاغذ مصنوعی نیز شناخته شده است. برای ساخت کاغذ سنگی از ماده ای به نام کربنات کلسیم استفاده می کنیم که بسیار قیمت پایینی دارد وبه راحتی قابل دسترس می باشد و در اکثر نقاطی که معدنها هستند موجود است. که این نکته بسیار حائز اهمیت است.

 

فروش کاغذ سنگی

قیمت کاغذ سنگی 

9 پاسخ
  1. backlink paketleri
    backlink paketleri says:

    YILMA, PES ETME, VAZGEÇME ! BAŞARMAK SENİN ELLERİNDE…

    NOT: İletişim hatlarımıza yazıp ikna edilmeyi beklemeyin, talep edilen paket açık bir şekilde içerikleri yazıyor ve KUSURSUZ bir şekilde diyagram çizilmiş halde sizlere uygun ve en iyi şekilde sağlıyoruz.

    TAMAMEN KARAR VERMEDEN BİZLERİN ZAMANINI ÇALMAYIN.

    backlink paketleri

    پاسخ
  2. Sarang
    Sarang says:

    با سلام و عرض خدا قوت به تمامی دست اندرکاران این صنعت و تشکر از اطلاع رسانی بسیار مفید “شرکت آذرخش آدلی ایرانیان” تولید کننده انواع « کاغذ سنگی » بصورت رول و شیت که با ضخامت های مختلف و با کیفیت بسیار خوب محصول خود را به بازار ارائه می نماید.
    همواره موفق و مؤید باشید./
    درود بر شما

    پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    Want to join the discussion?
    Feel free to contribute!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *