معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران

معایب تولید کاغذ سلولزی

معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران

معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران و سایر نقاط جهان بیشمارند که در میان آن ها، کمبودمنابع تامین کننده برای تولید کاغذ سلولزی، شاید مهم ترین این معایب باشد. تولید کاغذ های سلولزی، آسیب های عدیده ای به طبیعت وارد می کندو هم چنین قابلیت های کمتری نسبت به کاغذ های سنگی دارد.

در این مقاله می خواهیم به برخی دیگر از معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران بپردازیم و شما را مضرات تولید و استفاده از این کاغذ ها آشنا کنیم. همراه ما باشید.

 

  • ایران کشوری نیمه خشک و در برخی مناطق خشک محسوب می‌گردد بنابراین تولید کاغذ سلولزی در ایران به دلیل اینکه نیاز به منابع زیاد آب و همچنین منابع سلولزی مانند چوب درختان دارد به هیچ عنوان امکان ندارد. قطع شدن درختان باعث از بین رفتن محیط زیست می شود و در نتیجه حیات طبیعی انسان و جانوران در آنیده به خطر می افتد؛ و این یکی از مهم ترین معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران به شمار می آید.
  • یکی دیگر از معایب تولید کاغذ سلولزی در ایران این است که در حال حاضر تولید کاغذ سلولزی در ایران محدود به استفاده از منابع بازیافتی برای تولید مقوا پشت طوسی و کاغذهای کرافت و روزنامه می‌گردد که در مجموع کمتر از ۵% نیاز کشور را پاسخ می‌دهد و مابقی از طریق واردات تامین می‌گردد.
  • و موادی که برای سفید کردن کاغذ به مواد اولیه آن اضافه می‌گردد سمی هستند و پسماند این مواد به شدت به محیط زیست آسیب وارد کرده و سلامتی شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

 

 

 

معایب کاغذ سلولزی

 

 

 

 

مزایای تولید کاغذ سنگی در ایران

در مقابل معایب تولید کاغذ سلولزی که در بالا مرور کردیم، می خواهیم مزایای تولید کاغذ سنگی در ایران را نیز در این مقاله بررسی کنیم.

. کشور ایران دارای مزیت‌های نسبی و بعضا مطلق در تولید محصول کاغذ سنگی می‌باشد و می‌تواند خود را به عنوان قطب تولید این محصول در جهان مطرح کند. منابع سنگی متعددی که در ایران وجود دارند، یکی از اصلی ترین مزایای تولید کاغذ سنگی در ایران محسوب می شوند.

. ایران به تنهایی ۱۳% ذخایر کربنات کلسیم بسیار با کیفیت جهان را در خود جای داده است

. ایران تولید کننده مواد پلیمری است و دارای شرکت های پتروشیمی زیادی است که تولید کننده مواد پلیمری مورد نیاز صنعت کاغذ سنگی می باشند.

. ایران کشور کم آب و درحال توسعه است و فرایند تولید کاغذ سنگی نیاز به آب ندارد و این عامل نیز یکی از مزایای تولید کاغذ سنگی در ایران به شمار می آید.

. کاغذسنگی موجب جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و نفتی کشور

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *